rahehno

موسسه تدبیر راه نو

rahehno

موسسه تدبیر راه نو

  • ۰
  • ۰



چرا بعضی از مردم هیجان زده می شوند برای رفتن به کار در حالی که دیگران شنبه صبح از بین می روند؟ بدیهی است، ما همه باید زندگی کنیم، اما به نظر می رسد که برخی از امتیازات بیشتری نسبت به دیگران بهره مند می شوند. خوشبختانه رضایت شغلی وابسته به عوامل مختلفی است که بسیاری از آنها تحت کنترل شما هستند. با کمی تلاش، می توانید شغل را پیدا کنید که برای پاسخگویی به نیازهای فردی شما مناسب تر است یا یاد بگیرید که در آن فردی را پیدا کنید.

طبق نظرسنجی اخیر که توسط هیئت مدیره ای در کنفرانسی انجام شده است، 48.3 درصد از کارگران در ایالات متحده با مشاغل خود راضی هستند، که نسبت به سال قبل افزایش یافته است. این افزایش را می توان به امنیت بیشتر شغلی و رضایت در ارتباط با دیگر مناطق توسعه ی حرفه ای دانست.



استعدادیابی و تعیین هدف

هنگامی که شما در کار خود مشغول هستید، شما حضور، متمرکز و مولد در محل کار خود باید داشته باشید. با این حال، طبق نظرسنجی سال 2015 ، 51 درصد از کارکنان گزارش دادند که در کار مشغول به کار نیستند، بااینکه بیشتر آنها چندین ساله تجربه کاری داشته اند. یکی از دلایلی که ممکن است در کار شما دخالت داشته باشد، این است که شما ممکن است احساس نکنید که از مهارت و توانایی های خود به حداکثر توانایی خود استفاده می کنید. بدون شک، مردم به طور طبیعی بیشتر درگیر کار هستند تااینکه دنبال استعدادهای خود برای علایق کاری باشند. اما کارشناسان متوجه تصور غلطی شده اند: واقعا از کار لذت ببرید و به طور کامل مشغول شوید، باید تغییر شگرفی را انجام دهید، همه چیز را برای اهداف بزرگ تر انجام دهید.حقیقت این است که استعدادهای شما را می توان در هر کاری که در خود پیدا می کنید استفاده کنید. مطمئنا شما ممکن است برای برخی از مشاغل بیشتر از سایرین مناسب باشید، اما با مشارکت کامل در کار و به رسمیت شناختن اینکه چطور قدرتهای مثبت فردی شما بر دیگران تاثیرمثبت می گذارند، می توانید معنی و هدف را برای هر نقش به دست آورید. پس در نهایت بدونید که پیدا کردن استعدادهای خودتان و مشخص کردن هدف یکی از نکات کلیدی برای رضایت مندی شغلی می باشد.

احترام، ستایش و قدردانی

صرف نظر از شغل، شما می خواهید در محل کار احترام بگذارید و همچنین از کارهایی که انجام می دهید قدردانی شود. کارکنان زمانی احساس رضایت بیش تری دارند که مورد احترام قرار بگیرند و احترام بگذارند. باید زمانی که کار شایسته ای انجام می دهند مورد ستایش قرار بگیرند. حتی اگر از مدیر یک تشکر ساده بشنوند. براساس نظر سنجی رضایت شغلی و مشارکت کارکنان در سال 2016 که توسط انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM) انجام شده است، نزدیک به نیمی از کارکنان بررسی شده است که احترام مدیران به نظرات آنها به عنوان “نکته ای بسیار مهم” برای رضایت شغلی است.

حقوق و دستمزد

یکی از مهم ترین عواملی که در رضایت شغلی بسیار تعیین کننده است این مورد حقوق و دستمزد می باشد. و این پرداخت از لحاظ کارمند باید منصفانه و عادلانه باشد.

انگیزه

درک انگیزه شما در زمینه شغلی که قبلا دارید یا شغلی که می خواهید، می تواند به افزایش رضایت شغلی نیز کمک کند. سؤالات زیر را برای خودتان بنویسید:

چه چیزی باعث انگیزه من برای پذیرفتن این شغل در وهله اول شد؟
چه چیزی باعث الهام دادن من برای انجام کار من می شود؟
چه چیزی من را القا می کند که می خواهم یک آرزو شغلی را وارد کنید؟

پاسخ دادن به این سوالات می تواند به شما کمک کند تا شما بفهمید احساس رضایت نسبت به شغل خود دارید یا خیر؟

رضایت از زندگی

شاید ناامید کننده باشد، افرادی که در زندگی ناراضی هستند، کمتر به دنبال یافتن کارهای رضایت بخش هستند. یک متاآنالیز 2010 که در جامعه روانشناسی بریتانیا منتشر شده است، 223 مطالعه را بررسی کرد که ارتباط بین رضایت شغلی و رضایت از زندگی (رفاه ذهنی) را مورد بررسی قرار داد. روانشناسان به این نتیجه رسیدند که افرادی که مستعد خوشبختی و خوشبختی در زندگی هستند به احتمال زیاد در کارشان شاد و خوشحال هستند. آنها توجه دارند افرادی که عموما ناراضی هستند و به دنبال رضایت در کار خود هستند احتمالا این را پیدا نخواهند کرد. شاید پرورش خود و بالا بردن رفاه شما به طور طبیعی شما را به رضایت در یک محیط کار هدایت کند.
صحبت پایانی

در انتها به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما این مقاله را مطالعه کرده و به این 5 اصل مهم و کلیدی توجه کنید تا در هر محیطی و در هر شغلی که کار می کنید به رضایت کامل شغلی برسید تا از کارکردن لذت کامل ببرید و موفق ترین در کار خود باشید.

منبع:رضایتمندی شغلی

  • ۹۷/۰۷/۲۳
  • raheh no

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی